måndag 16 november 2009

Söndagsutflykt och måndag

Tänkte berätta lite vad som hände igår. Matte, husse, Lissan, Sixten och jag åkte ut till "farmor" och "farfars" stuga som ligger ca 1,5 mil från Växjö precis vid en stor sjö som heter Helgasjön. Där hjälpte husse farfar med en massa saker och farmor och matte gick mest runt. Sixten sov som en gris. Jag och Alissa däremot hade jätteskoj : ) Vi sprang vid sjökanten, grävde, lekte, nosade runt, jagade varandra och lekte med pinnar. Kanonkul. Efter en stund sa matte att vi hundar skulle sättas i bilen för att vila (och som det visade sig senare, få gå ett blodspår) Jag somnade som en gris i bilen. Vi kan tyvärr inte få gå in i stugan då farfar är allergisk mot pälsdjur. : (
När matte släppte ut oss sen så gick jag spåret (lätt som en plätt) och till vår stora förtjusning hade dom grillat korv åt oss. Eller jag menar till dom...fast jag trodde det va till oss...
När vi busat en stund till bar det av hemåt, jag va såå trött och visade inte många levnadstecken förren det va läggdax för husse och matte : )

Måndags morgon började inget bra för mig : ( massor av kiss inne och såg att matte satt och skrev "Hund till salu" på blocket.se
Hon sa att detta var det värsta hon sett. Efter en stund kunde jag inte hålla mig och bajsade på Sixtens lekmatta där jag oxå ligger hela dagarna. Då va måttet rågat sa matte och skickade väl in annonsen ; )
Nu har vi varit och lekt en stund i skogen så jag ska ta igen mig lite, Alissa va busig i skogen hon sprang fram till 2 andra hundar fast matte skrek på henne, medans jag kom som ett skott på pipan så jag samlade kanske lite pluspoäng där

HellaBellaSlangbella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar