onsdag 11 november 2009

Nej!

Min matte tycker visst att det är roligt att träna Nej med mig. Hon tar en mumsig korvbit, Sixtens majskrokar, skinkbit eller mitt favvogodis Icas skruvar och lägger framför mig sen när jag försöker ta det så säger hon NEJ. Efter en eeevighet säger hon Varsågod med glad röst. Oftast klarar jag det men ibland tar suget över. Snart tror matte att hon kan sitta en bit ifrån och säga Nej och till slut tror hon att hon kan göra som med Alissa- lämna rummet helt och hållet. Vi får väl se ; )
Matte har varit lite trött de senaste dagarna : ( hon har fått börja kissa mig på natten igen för jag vaknar när Sixten vaknar och kommer då på att jag är kissig.
Jag råkade riva upp en del av vår nya gräsmatta och Oj, vad arg matte blev. Sen fick hon jaga mig på tomten och jag tyckte det va jätteskoj! Sen kom väl matte på att det inte gjorde saken bättre att jaga mig. Jag blev ju bara mer uppjagad av det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar