lördag 3 april 2010

Påskhelg!

Jaha, då va det påsk. Nåt särskilt eller? Här är allt som vanligt. Fast matte har ställt ut lite ris med fjädrar i och planterat en del på innegården. Jag tänker nog låta det vara i år,man är väl ingen valp längre? Idag har matte ochbåda lillhussarna tagit oss till stallet för att titta på hästarna (jag är inte skraj längre för dom)och sen vidare till skogen, där bara jag fick va lös : ) Matte säger att Alissa har knäck i öronen så hon får gå kopplad. Men det va på håret att inte jag heller fick springa lös, matte tycker att jag drar så förskräckligt och hon kan bli arg kan jag lova. Hon sa nåt om nervsammanbrott, men vad det betyder vet jag inte. Lika bra det. Husse berättade för matte om vår promenad häromdagen när jag inte kom på varken visselpipan eller rop. Jag sprang in i hästhagen och slafsade i mig en massa gott. Husse beskrev det som "kris i äktenskapet", men det skulle han inte sagt för då började matte prata om giftemål IGEN. Stackars matte, blir nog aldrig gift ; )
Kan säga att husse inte va så glad på mig efter den promenaden. Några hus ifrånoss på vägen ner till sjön bor det minst en kanin, den känner jag lukten av och tycker att det luktar spännande.Alissa är inte lika intresserad, tror hon har fått bannor därvid innan jag flyttade hit. Kan ni tänka er att matte missade den första utställningen : ( Den va igår. Matte sa "Vi tar nästa". 18 april. Jaja, vi får se hur det blir. Matte skyller alltid på att det finns så mycket att göra att hon glömmer saker och ting. Hur gammal är matte egentligen?
Nu har vi lärt oss att vi inte ska vara i köket när familjen äter : ) Det går rätt bra, men ibland glömmer jag bort mig. Ha en bra påskhelg alla

KramHellaBella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar