onsdag 14 april 2010

Nytt försök...

Nu gör matte ett nytt försök då...hade gjort ett låångt blogginlägg som försvann?! Sånu kör vi igen. Igår så va matte, Sixten, Lissan och jag i skogensom vanligt och bakom oss kom en grupp dagisbarnmen vi brukar inte bry sig om andra i skogen så matte släppte oss när vi va på ett bra avstånd enligt henne. Men det skulle hon aldrig gjort för jag tog mig en rajd rakt mot dagisgruppen...både barn och fröknar skrek rakt ut. Även matte skrek. Det enda jag tänkte va att det va kul att springa och leka med alla barnen. Lite mer framåt kom en annan matte medsin hund, en liten hane som jag ville leka med. När matte bett om ursäkt hos alla dagisbarnen och fröknarna så for hon vidare till den andra matten och bad om ursäkt. Vid det laget stod jag och Lissan och åt en massa grillrester... Matte kom inte fram till grillplatsen med vagnen utan stod som ett ånglok och kokade av ilska. Ingen av oss hundar lyssnade på henne. Då såg matte en andra dagisgrupp komma från andra hållet...
Hon stoppade handen i fickan och höll fram gotte till oss, då kom vi ju självklart.
Då kopplade matte oss och vi gick hem med raska steg. Matte muttrade på vägen hem och sa att om inte Hella sköter sig så blir det inga roliga saker för henne. Inga utställningar. Inga valpträffar. Inga spår. Inga ben. Och absolut inte träningsgrupper i höst! Ojoj,jag tror hon menar allvar. Bäst jag skärper mig. Råkade även bli en liten spya i soffan igårkväll oxå...grillresterna ni vet...
På kvällen berättade Lissan för mig att det va nog tur att vi gjorde våra hyss bland barn och andra människor för annars hade matte tagit oss i hampan ordentligt. Puh, ibland ska man ha tur.
Idag onsdag kom matte och husse hem med ett nytt fint halsband till mig och varsin grisknorr :) Den fick vi avnjuta på tomten i solen

HellaBella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar