måndag 22 mars 2010

Ny härlig vecka

Dom orden sa matte idag och vad kan det betyda tros? Lillhusse somnade precis så då har matte tid att hjälpa mig skriva här. Helgen som har gått har varit rolig för våran del.Vi har varit i skogen med Ingvor, Lennart, Sixten, Matte och Viggo. Plus att husse tog mig och åkte och träffade dom andra från valpkursen i söndags vilket va roligt. Det va bara 4 st som kom så våra hussar och mattar släppte oss och gissa om vi sprang : ) Sen tränade dom lite inkallningar på oss. Husse sa att jag kommer som ett skott! Sen åkte vi vidare till skjutbanan och gick lite för att öva skott men vadå jag är inte rädd för några skott. Husse tycker att jag är såå duktig. Något tråkigt som har hänt i helgen är att vi inte får vara i köket när familjen äter : ( eller lagar mat. Vi får snällt ligga på mattan precis utanför. Matte har fått säga till både mig och Lissan då vi lyckats smyga oss in under bordet. Men vi brukar få komma in efteråt och rensa under bordet :) Det är ju bra iaf. Igår kissade jag inne : ( Matte och husse blev jättepaffa då det inte har hänt på länge. Sen när matte räknade så hade inte vi varit ute på 4!!! timmar. Inte konstigt att man kissar inne då ju! Ibland tror jag att matte tror att husse släppt ut mig fast han inte har det och tvärtom. Jag kanske måste bli bättre på att säga till när jag vill ut.
Min matte går på någon slags "kärringjympa" som hon kallar det, hon vill bli smal och komma i dom fina kläderna husse köpt till henne som hon ska ha i skogen. Hon hade ingen koll på storlekarna när hon beställde dom verkar det som eller så va storlekarna vääldigt små. Tyvärr verkar det inte ge så stora resultat...hon skyller på husses goda mat och Sixten!!! Hur kan lillhusse ha nåt med mattes mage att göra???
Jag fattar noll. Matte pratar om att vi ska åka och hälsa på mina syskon någon helg i sommar, WOW vad skoj det ska bli. Hoppas, hoppas bara att det inte är helgen som matte jobbar. Nu har matte annat att göra säger hon så HejSvejs

Hella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar