måndag 15 mars 2010

Helgen som gick

Idag är det måndag och helgen som gick bara susade iväg. Husse har jobbat, matte, lillhusse och vi hundar har varit mycket ute och promenerat bort till en lekplats så att lillhusse har fått gunga lite och gått bort till stallet och tittat på hästarna. Dom är såå spännande att titta på. Jag kanske är liite rädd för dom, men det behöver vi inte prata högt om. Matte säger att vi ska gå dit oftare. På vägen till stallet ligger det hästbajs och både jag och Alissa tycker om det men av nån konstig anledning gör inte matte det så varje gång vi går förbi såna högar och vi inte kan styra oss utan slänger oss över det så blir hon tokarg....och min matte kan bli arg vill jag lova. I lördags fick matte plocka ut såna bollar ur munnen på mig och sen svor hon långa ramsor om hur äckligt det va att ha på händerna. Känsliga människa!
I söndags försvann husse som vanligt utan mig : ( han skulle hjälpa nån kompis med hans skjutna vildsvin men när han kom hem hade han några döda fåglar med sig. YIPPII
Jag fick lukta lite och hålla, gissa om jag fick beröm. Sen slängde husse fågeln och jag fick hämta den och bar tillbaka den till husse. Sen fick Alissa hålla fågeln men hon bara tuggar sönder den. Hon va inte alls lika duktig som jag SÅ DET SÅ!
Vi fick dessa underbara märgben igår och matte gillade inte alls hur jag betedde mig. Sixten fick vara en stund hos Ingvor (hans farmor) medans matte gjorde en cheesecake och då fick vi benen att tugga på. Sen skulle matte ta benet från mig men det gillade jag inte. Och att jag inte gillade det gillade inte matte. Så hon tog benet flera gånger från mig tills det kändes ok för henne.
Sent på kvällen igår fick jag gå ett blodspår : ) Husse sa när vi kom tillbaka att såhär duktig har Hella aldrig varit. Jag bar klöven hela vägen hem. Jag gillar när matte och husse är glada. Och ÄNTLIGEN är Lennart på benen, jag fick träffa honom igår. Snart kanske Lennart och Ingvor kommer och går ut med oss igen.

HellaBellaSlangbella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar