söndag 24 oktober 2010

GRATTIS PÅ MIG!

YIHOO då har man äntligen fått det efterlängtade J:et framför sig i stamtavlan : )
Matte, husse jag och Alissa åkte många långa mil upp till Alingsås och tog in på vandrarhem igårkväll. Det stod på en skylt att inga husdjur i sängen hahaha skrattade jag och Alissa och sov hela natten hos matte.
Idag så vaknade vi till spöregn och jag tror att matte ville åka hem ett tag...
Vi åkte bort till Fyr? (tror jag det hette) och mötte upp övriga deltagare till Debutantprovet. Det visade sig att vi egentligen va dom enda som aldrig aldrig ställt upp på prov. Jaja, vi gick igenom hur dagen skulle se ut och så körde vi igång. Jag fick börja med Gnista en strävhårstik. Dom sa att vi hade raketer i baken...som vi sprang...
Matte gick med supersnälle Stefan som sa hur matte skulle göra med mig. Sen turades vi om alla att gå på fält. Dock inga fåglar : (
Men när jag kom ner till en å och gick utmed den så flög det upp 3 fasaner, matte blåste och jag satte mig. Det ni!
Efter lunch åkte vi till ett annat ställe. Där fanns det fler fasaner men ingen till mig direkt. När nästan alla hundar fått sin fågelsituation avklarad så jäklar fann jag en fasan precis som matte såg en i gräset. Jag stod och stötte upp den med mattes hjälp och så sköt dom och jag följde efter den...bara skulle ha den lixom. Matte blåste och blåste i pipan men förgäves...
Sen när jag kom tillbaka så skickade hon mig igen och då fann jag den andra fasanen och samma procedur fast denna gången följde jag inte efter så långt men hoppade däremot upp högt i luften för att försöka fånga den. Sen tror jag matte blev nervös igen för när vi va färdiga skulle vi apportera en fasan.
Hjälp mig sa hon.
Jag fick börja och jag sprang fram och tog upp den men släppte den igen men matte hetsade och jag tog den igen och lämnade till matte. FINITO!!!
Vad skönt.
Sen blev det prisutdelning och tänk att lilla jag fick applåder : )
Jag fick betyget 7 på fält och 9 på apporten
Det blev en lång resa hem och hämtade upp småhussarna. Jag fick även leverpastej som belöning för idag.
Nu ska la familia sova sägs det, gissa om vi är trötta.

Hella

2 kommentarer: