söndag 19 september 2010

Pälsvård

Matte tog fram sax och kam igår och då pep Alissa iväg som en avlöning. Jag däremot tycker att det är mysigt att matte ägnar bara mig lite tid. Hon som annars alltid har fullt upp med allt. Så matte klippte ur mina tassar och kammade igenom mig. Skönt! Tror ni att Alissa kom undan? Nope. Matte tvingade henne minsann. Och efter promenaden så fick vi våra klor klippta : ) Så ni kan ju tänka er att vi är fina nu. Matte tänker nog anmäla mig till Växjö utställningen, fast hon jobbar den helgen. Hmm, hur går det ihop sig?
Här hemma är det bara jag och matte som är vakna, alla andra sömntutor ligger och sover. Lillhusse Sigge vaknade halv 6 först men då va matte uppe och hämtade honom och gav han välling och sen somnade han om som en gris i mattes och husses säng. Men stackars matte kunde visst inte somna om så då klev jag oxå upp förstås. Man vill ju inte missa nåt.
Idag är min träningskompis Simao bortrest : ( så vi får klara oss själva på träningen. Matte säger att vi ska träna "stanna" puh!!!
Glömde säga att min andra lillhusse sover hos Indys lillhusse. Dom två är bästa kompisar och har träffats mer eller mindre hela dagarna sen i torsdags. Och "översovit" hos varandra.
Matte säger att allt är betalat och anmälet till en fältträning i Falkenberg om några helger. Nu vet hon lite mer vad vi ska träna på säger hon. Jaja, vi får väl se vem som bestämmer när vi väl kommer dit : )
Nu ska matte ta tag i saker och ting säger hon så Bye bye alla vänner!

Kram Hella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar