torsdag 30 september 2010

Fältträning

Jaha, då va vi på fältträning i måndags. Matte hade skrivit ett långt inlägg som försvann sen från datorn, så hon blev inte så glad. Men här kommer en snabb summering...vi träffades kl 13 vid Torebo gård där vi pratade och gick igenom vad vi skulle göra under dagen. Alla verkade trevliga och det va blandat vorsteh och kleiner så det va skoj!
Vi åkte till fälten där vi skulle gå och vilka gigantiska fält!
Vi blev släppta två och två och jag tror matte och husse skämdes lite för mig för jag tog mig några rajder låångt iväg från matte och pipans ljud...
Ju mer vi gick ju mer fattade jag hur man skulle göra och ju gladare blev matte.
Innan vi skulle åka hem så skulle vi få träffa på fågel...jag stötte upp rapphönan och for iväg som ett skott efter den. Någon pipa hörde jag minsann inte. Konstigt då matte svor på att hon användt den.
jaja, ingen är perfekt och vi försökte igen med lina. Denna gången gick det bättre : )
Sen va det hemfärdsdags, då vi hade ca 2 timmar i bil för att komma hem.
Igår tränade matte och jag apportering då jag kan vara lite si och så med det och igår va jag både si och så. Matte sa att hon inte trodde att jag hade några hjärnceller...det va väl inte så snällt heller! Antingen är jag så het på gröten att jag springer och hämtar fågeln och tuggar och sliter på den eller så sitter jag bara kvar och verkar inte förstå kommandot "apport". Tips någon!!
För matte blir galen på mig.
Idag blir det ännu mer träning med fågelapportering för matte tänker inte ge sig minsann : )

Hellz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar