söndag 12 september 2010

Intensiv helg!

Hello alla!
Denna helgen har varit ganska så intensiv kan man säga. I fredags for vi upp till Tidaholm men väl där fick vi bara sitta i bilen medans husse och matte åt på restaurang med dom andra deltagarna som skulle vara med på lördagen. Fuskit!
Sen åkte vi till vandrarhemmet och rastade av oss och husse, matte Carina,Marina, Jonas, Annika och Ellen drack vin och cider och pratade hund. Vadå tror dom att vi hundar sitter och berättar för varandra hur roliga våra hussar och mattar kan vara. Hmm, verkligen inte!
Nästa morgon så blev det frukost och rastning sen åkte vi till Tomas och Ingrid + Janne och deras fält för fältträning : )
Vi fick börja i gruppen för fågelkontakt och YES där gjorde man ju bort sig direkt. Jag va ganska het på gröten och tog mig en rajd på egen hand. Efter mycket träning och prat hur matte skulle handskas med mig så blev det ganska bra. Men sen mitt i allt det roliga skulle det drickas kaffe.
Vi fortsatte på ett fält där Tomas och Janne satt ut fåglar och som vi skulle få gå på två och två. Jag fick gå med Hulda. Dom tyckte att jag hade ett ganska bra sök för att nästan vara den första gången så jag tror att matte och husse blev glada. (att jag gjorde något rätt)
Tyvärr inte så mkt fågelkontakt, men men man kan inte få allt.
Efter korvgrillning och vila i bilen så körde vi mer fågelkontakt och då gick det genast bättre! Tomas va nöjd med mig, men visst sen sa han till matte att mycket träning kvarstår. Undra hur mycket? Jag är ju redan jaktchampion ju!? Ibland undrar jag hur mycket människor förstår? Inte lika mycket som vi hundar.
Efter ännu mer kaffe (hur mycket kaffe kan man dricka lixom?) så fick vi gå på fält igen och där sprang vi kan lova. Fick inga direkta fågelkontakter då heller. Stötte upp en rapphöna som jag följde efter men när matte skrek kom jag tillbaka till henne. Vilket fall som helst så har vi haft en riktigt trevlig dag och matte och husse gör inte annat än pratar om hur jag ska bli duktigare. Vi va hemma sent på kvällen och sov som grisar hela natten!
Idag söndag så har vi ju vår lilla träningsgrupp idag bara Jossan och hennes Simao och vi körde lite apportering och la en sökruta- jag fick dock bara träna på STANNA. Allt annat kul gjorde Simao och Alissa : (
Ikväll körde husse och vi hundar ut och tittade på fälten som jag visst ska få springa på.
Mattes telefon som ni vet är ju på lagning så hon hade sin gamla som oxå gick sönder igår så hon tog husses gamla som gick sönder IDAG.Maximal otur säger matte men jag vet inte...kanske klantig. Så tyvärr inga fotouppdateringar tills telefonen är lagad.
Nu kallar sängen.

Tack alla för en superhelg!

Hella

2 kommentarer:

  1. Hatjo hälsar att han bara sover. Det var nog rätt slitigt att försöka hitta de där rapphönsen. Husse tappade ett chips på honom och han rörde sig inte en millimeter. Mer fältträning och trötta hundar! Mattes pappa pratar om att köpa fasaner och sätta ut för att få fler fåglar på marken, blir nog perfekt! =)

    SvaraRadera
  2. Samma här, Hella har inte gjort många knop de senaste dagarna. Skönt säger matte : )

    Kram

    SvaraRadera