fredag 28 maj 2010

Utställning och annat skoj

Hej alla, nej vi har inte gått under jord, bara tagit lite ledigt från bloggen ; )
Ska börja med att berätta om utställningen vi va på, vi hämtade upp Petra först och tyvärr ingen Indy : ( Jag som gillar honom SKARPT! Sen vidare mot Korsberga där mattes andra kompis bor och där fick jag träffa hennes tre hundar Flippa >3 Vilja och nya Zäta som bara är 10 veckor. Jag visste knappt hur jag skulle bete mig mot henne så liten hon var. Men sen var vi tvugna att åka vidare. Väl framme så fick vi skynda oss då vi va ute i sista minuten, hmm lite typiskt min matte.
Det visade sig att det va jag nästan direkt så vips va utställningskopplet på och jag skulle visa upp mig. Matte tyckte att jag va jätteduktig och jag tycker att matte skötte sig bra oxå! Dock tyckte inte domaren att min päls va så fin : ( Här kommer kritiken

Typ och helhetsintryck: God
Storlek: över medelstor kropp

Bra byggnadsförh. medelkr.prop. feminint huvud
Ngt ljusa ögon.
Bra över och underlinje
Bra ben och tassar
Mkt bra vinklad fram och bak
Jämna vägvinnande rörelser
Tyvärr alltför öppen päls
Mkt bra temperament o arbetslust

För detta fick jag ett 2a pris : (

Matte blev lite besviken och gick direkt och ringde Carina som antagligen sa något bra för matte kom tillbaka lite gladare. Vi satt och tittade lite på dom andra hundarna för att sen bege oss hemåt.
Nog om utställningen nu.
Annars flyter allt på som vanligt här hemma. Vi simmar, busar, letar godis och tränar lite smått.
Just nu har vi inga planer att åka på nåt, men jag hoppas matte och husse snart hittar nåt skoj : )

Hella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar