lördag 15 maj 2010

Denna träning...

Jag blir inte riktigt klok på min matte och husse. I början av veckan hörde jag talas om spår, sen dummy och till slut blev det att hålla i fågel och dummyträning. Inte illa det! Alissa löper och är ganska jobbig, hon vill rida på mig och hålla på. Ikväll har Indy varit här på besök, han är alltid skoj. Matte säger att han inte har några kulor kvar och därför inte va jobbig mot Alissa. Skönt för alla sa Petra. Annars är ju jag på Indy så det räcker och blir över : )
Imorgon ska vi träna mer med fågel sa matte. Sen har matte gett husse förbud att gå ner till sjön och simma med mig så att pälsen kanske inte står rätt upp nästa lördag. Då ska vi på hundutställning- min första. Det ska bli skoj. Matte och jag tränar varje dag.
Idag va vi hos Ingvor och Lennart och fick leta kex på deras tomt. Det gillar vi. Under promenaden fick Alissa en beundrare som hette Sigge, han ville följa efter oss, matte sa att det va för att Lissan luktade gott. Hon har väl inte rullat sig i nån dynghög heller? Nu säger matte att det är läggdax...

Hella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar