måndag 3 maj 2010

Hella simmar...

som en galning sa matte. Ojoj, jag tycker ju att det är såå skoj att bada, dyka, simma efter pinnar och även annat som husse kastar i åt mig. Ska börja vad som hände i lördags, då åkte vi på "bonnsafari" som matte kallade det ; )
Vi åkte och hälsade på hunden Maskot och han hade lamm, får, hönor, tuppar och kycklingar. Lillhusse vågade hålla en och matte oxå. Vi fick bara gå in vid deras burar och lukta lite, fast det va ju knappt intressant när Maskot fanns att busa med. Sen åkte vi vidare till hästar, katter + ungar och ca 120 tackor och deras små nyfödda lammungar. Dom fick vi aldrig gå in till, bara matte, husse och småhussarna. Men vi va rätt nöjda ändå. Sen åkte vi och matade "vårtsvinen" som Viggo säger ; )
Dom verkar glupska för det fanns inget gott till oss kvar. Men husse fyllde på med bröd, majs och bullar!!!
Sen lyckades jag simma lite i en damm full med fisk!
I går söndag så åkte vi ut till Tunatorp- Ingvor och Lennarts stuga, där sprang jag och badade mest. Simmade som tusan och liksom dök under vattnet. Döökul! Alissa vet inte vad hon går miste om, hon går bara i med tassarna.
Sen försvann husse och matte en stund och vi fick sitta i bilen : ( Men efter någon timma fattade jag vad dom varit- lagt spår till mig.
Jag klarade det galant! Matte tror att i höst går vi anlagsprovet! Hon verkar ha höga tankar om mig!
Nu är jag anmäld till min första utställning : ) Matte, jag och hennes väninna ska åka upp till Eksjö en helg nu i Maj för detta äventyr. Matte tränar "stååå" varje dag med mig.
Gissa om vi hundar va trötta efter denna händelserika helg, trötta på ett skönt sätt!
Nu är det en ny vecka med nya äventyr!

HellaBella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar