måndag 3 maj 2010

Måndag

Alltså jag bara måste berätta vad vi har gjort för roligt idag. Mattes kompis Petra kom förbi med en sovandes Lucas i vagnen och en sprallig Indy och så gick vi alla till skogs. Jag fick springa lite lös som vanligt men blev inkallad vid "ängarna". Där blev vi uppkopplade och matte och Petra försvann ett tag. När dom kom tillbaka flåsade dom en del. Matte hämtade Alissa och jag förstod inte vad dom gjorde, för jag såg inte riktigt : ( Sen Indy som fick jättemycket beröm. Dom verkade ha jätteskoj. Sen va det äntligen min tur- då hade matte och Petra trampat upp en stor ruta och sen lagt ut en massa skoj saker som vi hundar skulle leta upp! YIHOO
Matte gick ut och kastade en rolig ring åt mig och kom tillbaka och sa sen Leta. Inte visste jag vad hon menade utan jag for efter möss och grävde lite : ) Men då blev jag minsann inkallad igen och så började vi om...sammanlagt tre gånger innan jag fattade vad jag skulle göra. OJOJ vad skoj det va och vad glad matte blev när jag gjorde rätt. Sen blev jag uppbunden igen och matte pratade om "det är träning det också" pyttsan heller att det är träning att stå uppbunden och stå och se på hur kul andra hundar har. Sen fick Indy leta lite till och sen va det min tur igen. Såhär roligt har jag inte haft sen i helgen tror jag inte ; )
Det är så roligt när matte är glad. Typiskt att matte sa att det räcker mitt i allt roligt. Och vet ni varför då? Hon hade glömt sitt lypsyl hemma och hade sen jättebråttom hem.
Alissa och jag har mest legat i sängen idag, matte säger att det är skönt med trötta hundar. Jag och Lissan busar lite med matte för någon av oss "halvlöper" lite men vi tänker inte berätta vem! Det råkar ju bli lite fläckar i sängen tyvärr...
Nu är det sovdags så Natti alla vänner

Hella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar