fredag 3 december 2010

Snö!!!

Hej alla vänner!
Visst är det härligt med snön? Jag bara älskar att springa och rusa i den. Alissa tycker oxå det men det fastnar lixom snö som blir till is mellan hennes trampdynor så efter en stund tycker hon inte att det är lika skoj. Men jag, jag rusar tills matte och husse bestämmer att det räcker. Fast igår så gick vi på promenad till dagis och på hemvägen gick vi igenom skogen och där fick vi gå lösa och husse hade pipan med sig och vi va såå duktiga! Kom på inkallning varenda gång!
Men när vi sen kom till torpet där Alissa alltid springer upp till grillplatsen och letar grillrester så stack jag! Jag tänker inte säga var jag var, men husse blåste och blåste. Men jag kom inte. Jag va borta i ca tre minuter. Matte sa att det kändes som 30. Sen kom jag och matte och husse blev jätteglada. Fast matte sa att jag inte fick göra så mer...hon hade visst hunnit tänka dom värsta tankarna om vad som hänt mig.
Idag fick vi gå på promenad med matte, Sigge och Ingvor. Jag fick vara lös och visst va jag duktig. Fast huset som har höns drar en del...
Nu ska vi iväg på fika.

Hella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar