måndag 27 december 2010

Julhelgen

Hej alla!
Hoppas ni haft en skön julhelg, det har vi haft. På julaftons fm så tog husse oss och åkte ut till Osaby och gick en rejäl runda, för vi skulle ju vara själva några timmar på dagen. Snön fastnar i Alissas päls så hon såg ut som en snögubbe. Medans i min päls så räcker det att jag skakar mig så åker den av. Gött. Fast isklumpar mellan trampdynorna, det lider vi båda av. : (
Jaja, när matte och husse varit och krängt kråset hos Ingvor och Lennart så fick vi äntligen följa med till mormor och morfar. Alissa som älskar paket oavsett av vad som är i dom öppnade hur många som helst! Även dom som inte va hennes. Sen hade vi en liten Viggo som bröt ihop för att hon hade tagit hans paket... Jag skötte mig som vanligt. Vågar inget annat ; )
Efter ännu mera mat så åkte vi hem och sov gott i vår säng.
Juldagen bestod i ännu mera promenader, fast inte lika lång som på Osaby. Sen åkte vi till mormor och morfar igen och åt. Julen verkar handla mycket om mat. Inte mig emot. Har jag berättat att jag har börjar snatta mat? Från köksbordet och lite så. Matte va inte glad kan jag säga...
Igår annandagen gick jag, matte, Lissan och Ingvor en långpromenad här i skogarna och jag va lös nästan hela promenaden och va jätteduktig! Både matte och Ingvor sa att jag av duktig. Så det så!
Vi har fått en massa gott av matte, strupe! Det är jul det!
Idag måndag är visst vanlig dag men jag hoppas julen kommer snabbt igen.

Ha det gott alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar