lördag 5 december 2009

Lördag 5/12

Idag packade matte väskan på morgonen och det brukar betyda att vi ska på nåt roligt. Hon packade Sixtens mat, en massa bakgrejor, hundmat (till mig) och några av Sixtens leksaker. Vi körde till husses nya jobb och tittade lite, det skulle visst vara invigning där idag. Men det va visst inte dit vi andra skulle, för vi satte oss i bilen och körde vidare. Efter en stund va vi framme i Korsberga hos Sara, Chrille, Lovisa och hundarna Vilja, Mira och Flippa. Flippa är Alissas "valp" och ser ut ungefär som mig medans dom andra två är storpudlar. Jag kände mig inte så välkommen då dom flesta visade att jag skulle "hålla mig på mattan" så det fick jag ju göra. Matte och Sara hade bakdag så vi hundar fick sköta oss lite själva och när matte varit ute med mig en bra stund och inget hände gick vi in och då råkade det komma på mattan : ( ojdå! Men det va ju så spännande att titta på dom andra hundarna och att slicka lite på Lovisa och Sixten. Jag och Sixten kommer redigt bra överens vilket är jätteroligt, jag ligger ofta på hans lekmatta och han plockar lite på mig, skulle han råka dra istället för att plocka så går jag undan. Sen när han äter så har han ofta mycket mat på händerna som han tar ner till min nivå så jag kan slicka lite på dom. Vilket jag tycker är kanon! Nu ikväll har matte och husse varit på rastaurang helt själva för första gången på måånga månader, så vi har fått klara oss själva vilket vi oxå gjort. Inga olyckor här inte! Nu ska jag sova.

HellaBella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar