söndag 20 februari 2011

Bonn/skogs safari

Igår rastade matte mig sen åkte dom iväg hela familjen och lämnade mig hemma : (
När dom kom hem ca 2 timmar senare fick jag minsann höra vad dom gjort och varit. Dom hade packat in sig i bilen alla och kört ut mot Osaby. Matte hade visst fått höra att där fanns nyfödda lammungar.
Först donade husse med en massa saker och sen tittade dom på kossorna och alla lammen. Matte sa att lammungarna va -döösöta.
När dom körde för att mata rådjuren så såg dom visst både rådjur och älgar! Matte stannade i bilen för hon har "respekt" för stora djur sa hon.
Matte tror att Sigge blir bonne när han blir stor, han älskar alla djur-stora som små fast iofs så säger han -rädd när han är inne hos kossorna. Inte konstigt för dom är stoora. Och då menar jag bautastora.
Nästa gång det blir safari vill jag minsann följa med. Jag får aldrig följa med på nåt skoj. Enligt mig då.
Nu ska visst matte dona vidare här hemma. Hon är aldrig still.

Hella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar