söndag 11 juli 2010

Valpträff

Jaha, då va man hemma igen efter en jättebra helg. Jag har fått göra en massa roliga saker. Har fått träffa några av mina syskon och jag gillade allihopa! Matte och jag började äventyret tiiidigt lördag morgon. Vi åkte hemifrån kvart i 7. Åkte länge i bilen och när vi va framme så fick jag äntligen träffa Hazel, syrran som jag mailat lite med : ) Hon va lika rolig och fin som jag föreställt mig. Sen kom dom andra syskonen Hulda, Hatjo och Henna. Henna och Hatjo hade sina kompisar med sig Abbe och Tindra. WOW med så många kompisar. Sen kom min pappa (snygge Jacksson som matte säger) och hans son Jäger. Matte och dom andra hussarna och mattarna drack kaffe och pratade om vad som skulle hända under helgen. Sen körde vi igång, gick ut på ängen och gjorde lite lydnadsövningar och vad duktiga alla va!
Men så varmt vi hade det, alla mattarna och hussarna suckade, pustade och stånkade och drack massvis med vatten.
Efter lunch åkte vi så vi fick simma och gå spår i skogen. Allt va roligt.
På em kom min husse och då badade hussarna och mattarna och vi hundar va jättetrötta. På kvällen blev det utställningsträning och frågestund. Alla va rätt trötta på kvällen för det hade varit så varmt på dagen och så mycket nytt. Vi hann med lite fältträning också. Gissa om vi har haft skoj!
Trötta hundar och ägare åkte vi några mil för att sova. Hulda och hennes husse åkte med oss dit för matte hade lovat att köra för hussarna skulle dricka öl. Trodde man skulle dricka vatten om man va törstig?
Jag for mellan mattes och husses säng på vandrarhemmet, kunde inte bestämma mig vem jag skulle ligga hos.
När vi va tillbaka hos Contramarken idag morse så va det dags för proven...
Grattis alla duktiga som ställde upp! Jag va också duktig!
Åkte tillbaka för lunch och sen skulle vi ha lite skojtävling...tog tid på lite ikallning, sicksack bana mm.
Skoj! Och skoj va att jag vann! Duktiga jag!
Sen tog vi lite gruppfoto och pratade vidare med duktiga Carina och Annika.
Måste säga att fam Axelsson har haft en superhelg med roliga människor, hundar, god mat, roliga aktiviteter.
Tack alla!
Ikväll har jag inte gjort ett dyft, tänker inte göra heller. Är trött i kroppen och knoppen.
Tror att matte och husse också är trötta, för dom bara ligger och slöar i soffan.
Bilder från helgen kommer snart.
Imorgon åker vi till Öland. Får äntligen träffa Alissa då. Matte saknar henne <3

Natti

HellaBella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar