lördag 31 juli 2010

Jaktchampion?

Va? Husse säger att jag är ett jaktchampion...blev jag det på valpträffen? Ja, det blev jag nog. Gissa om jag känner mig stolt : )
Här hemma händer inte så mycket, husse jobbar och matte går hemma och träter. Jag får lite promenader och lite huvudbry och känner mig ganska nöjd med livet. Alissa är fortfarande på Öland med mormor och morfar, vi va där en snabbis sön till måndag och matte lämnade av mig och barnen till mormor och sen pös hon på någon konsert...dagen efter va hon extremt trött och långsam, undra varför?
Jag har varit lite konstig : ( det började med att jag fick en stöt på nosen nere vid hagarna när vi stod och tittade på hästarna och efter det blev jag konstig. Trött, hängig och lite låg. Åt även dåligt. Efter två dagar gick det lixom över och nu är jag mig själv igen HÄRLIGT.
Husse tycker nog att jag är ett jaktchampion för att jag jagar möss och sädessärlor i Tunatorp, där Ingvor och Lennart har stuga. Jag fångar dom och tuggar sönder dom. GÖTT! Men matte tycker inte det. Visst är jag snabb?
Idag har jag simmat som en galning igen, lillhusse kastade stenar i vattnet som jag dök efter. KUL!
Nämen nu sa husse varför jag va ett jaktchampion...för att jag jagar alla flugor här hemma...och äter upp dom. Okej då, det kan jag gå med på. Vad är ni duktiga på syskon?

Kram HellsBells

5 kommentarer:

  1. Hej Henna här!
    Jag gillar oxå att jaga flugor och myggor, men har även börjat att gilla jaga duvor!! Rikgtigt kul att springa efter dem men matte tycker inte att det är lika kul.. Undra varför??:)

    Hoppas ni har det bra och det var kul att träffa er på valpträffen!!:)
    Kramar från syster yster!

    SvaraRadera
  2. Hej Hazel här!
    Jag jagar fjärilar! Jätteskoj!
    Igår hittade jag något svart konstigt på golvet, det hade ben oxå, matte sa att det var en skalbagge och lyfte bort den. Hmmm...taskigt av henne tyckte jag, den hade säkert varit knaprig att tugga på :o)

    Jag tyckte oxå det var skoj att få träffa er, men jag fick ju inte springa med er :-(
    Men nästa gång vi träffas så skall det springas...
    Kram från Hazeldazel!

    SvaraRadera
  3. Hello systrar!

    Vad kul att ni oxå gillar att jaga! Hoppas vi träffas snart igen, för visst va det skoj att träffas!
    Hazel- vänta du bara tills vi ses nästa gång, då ska du få se på springa!

    Kram Hells

    SvaraRadera
  4. Tja!
    Jag jagar duvor på Södermalm. Sen jagar jag getingar, flugor, sädesärlor, grodor, paddor... Allt med ben/vingar eller både och!

    Annars är allt bra med mig. Klon är tillbaka och knölen är borta. Nu får jag äntligen springa som en idiot igen! Matte var ute och plockade svamp heeela lördagen. Jag fattade ingenting. Abbe käkade blåbär - han är konstig.

    Kram från Hatjo! (Det regnar ute - skitkul för man blir jätteblöt och sen kan man gräva gropar i trädgården och hoppa på matte så hon blir jätteskitig)

    SvaraRadera
  5. Hej Hatjoknas!

    Skönt att klon är tillbaka! Svamp, det plockade husse och jag häromdagen och enligt husse hade jag tungan nere vid tassarna SÅ mycket sprang jag.Plockade ni oxå såna gula svampar? Matte klöks visst av lukten av dom medans husse ÄLSKAR dom. Människor är konstiga minsann. Blåbär gillar min matte men att hundar gillar dom visste jag inte. Ska nog pröva!
    Kram Systeryster

    SvaraRadera