söndag 14 februari 2010

Kalmar & sjukhelg

Hejsan svejsan!
Denna helgen har det inte hänt så mycket, matte tog Sixten och åkte till Kalmar och husse va hemma med oss. Men, husse har halsfluss och tycker mest synd om sig själv. Vi har varit nere i skogen några gånger och sen har Ingvor och Lennart varit ute med oss. Dom tycker vi om...MASSOR! Så fort dom kommer så VET vi att vi ska gå ner till skogen och springa. Då hoppar, gnäller, skäller och gnyr jag och Alissa, och matte tycker att vi blir lite jobbiga som far runt mellan allas ben.
Mattes kompis Jossan har hittat 2!!! utställningar som vi ev ska på, jag har aldrig varit på utställning men Alissa har varit på massor visst. Kan hon sköta sig där så ska säkert jag oxå kunna det.
Husse klippte våra klor ikväll och jag stod helt blickstilla. Och fick så mycket beröm. Alissa däremot tycker inte om att få sina klor klippta, matte brukar därför be husse att hålla i henne när dom ska klippas, men det ska inte behövas med mig minsann.
På nätterna har jag mått lite dåligt : ( häromnatten råkade jag spy på husse och på Sixtens lekmatta : ( Den har varit med om mycket den där lekmattan
Ikväll blev jag lite besviken på husse för han tar nästan alltid med sig Alissa på roligheter och nästan aldrig mig : (
Matte säger att min tid kommer, men närdå? Ska jag vänta hela livet eller?

Nu ska matte och jag hoppa i säng, tror att matte ångrar att jag och Alissa får sova hos dom i sängen, hon klagar varje kväll att hon inte kan sträcka på benen, att det är trångt eller att det är grusigt. Men vi trivs jättebra i sängen, tänker inte sluta sova där. NO WAY!

Natti HellaBella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar