söndag 2 januari 2011

Nytt år...

Hej alla vänner!
Jaha då har både julen och nyåret varit. Nyår va väl sådär...Alissa livrädd för smällarna och jag undrade ju förstås varför hon darrade och gick undan. Matte tyckte dock att hon va mindre rädd nu än hon brukar vara. Jag är ju inte skottberörd men dom där tjutiga raketerna i samband med en stressad Lissan så blev jag oxå lite nervig. Matte sa att det blir bättre nästa år, när vi bor i eget hus för där får man inte smälla så nära inpå husen och det får man väl egentligen inte här heller men det gör visst folk ändå. Taskmörtar!
Idag fixade vi barnvakt (Tack farmor och farfar) och åkte ut till skogen för att träna pipa och apport. Hux flux så hade husse massor att göra i skogen (mata grisar, rådjur och fylla på en massa saker) som han visst hade glömt att säga till matte. Men han sköt iaf en nötskrika till mig som matte och jag skulle apportera med och jag säger bara HJÄLP vad vi har att träna på. Matte och jag ville inte samma sak med nötskrikan kan jag säga. Jag vill ju helst inte lämna av utan gå iväg och tugga lite på godingen. Och det accepterade inte matte så då tog jag lilla pippin och smet iväg. Och smidig som jag är mot matte som är klumpig kom inte ifatt mig.
Matte säger att hon ska göra en plan. En apporteringsplan för mig. Vi får väl se hur det går...
Nu säger matte att det är kvällsbestyr här hemma...

Hella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar