fredag 13 augusti 2010

Semester och barnbarn

Hemma igen från Öland och jag måste nog säga att jag redan saknar ön. Vi har gjort såå himla mycket roligt och det hela började med att husse sa att matte va fräck och ringde och bjöd in oss till Alissas "valp" Frippe som bor på södra Öland, vi körde läänge innan vi kom dit. Dom blev jätteglada att vi kom och dom hade en jättelitenkille på 14 veckor, matte har tyvärr glömt vad han hette. Men han hade en Gråsidingens mamma. Frippe va lika go och glad som matte minns honom. Han va lite jobbig mot mig iofs och skulle jucka på mig. Sen busade jag med valpen oxå! Vi fick trevligt fika och en trevlig pratstund och Sigge fick en massa brum brum maskiner. Båda småhussarna fick åka traktor så ni kan ju tänka er vilket äventyr dom fick vara med om.
Nästa dag åkte vi till nästa "valp" Findus som oxå bor på södra Öland och där bodde oxå Alfons, Alissas barnbarn. Han va jättefin, kort kommer sen säger matte. Oxå gott fika och trevligt prat och jag och Alfons lekte jättemycket. Hos dom bodde Rex oxå, en blandras mellan drever och tax. Alltså har jag fått träffa en massa roliga hundar dessa dagar. Jag tror att Alissa blev kär i Rex för dom busade från det vi kom till när vi åkte. : )
Men nu är vi hemma igen och min matte ligger sjuk : (

HellsBells

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar