måndag 14 juni 2010

Uppdatera...

Jaha, då va åter en helg på underbara Öland över. Det enda negativa jag har att säga om mormor och morfar är att jag inte får vara i varken soffor eller sängar. Annars är allt toppen! På lördag morgon började matte kasta dummy och göra en massa konstiga övningar med mig. Förstod nog inte riktigt allt men vad skoj vi hade. Matte säger att nu i början ska vi köra små korta pass med vila emellan, men jag vill inte vila, det gör jag när jag blir gammal. Jag vill helst springa hela tiden : )
När vi gjort samma övning flera gånger så fattade jag lite bättre.
Husse la ett släpspår med en kricka åt mig också, det va spännande men ta den den döa fågeln i munnen va sådär. Husse fick stoppa in den i munnen och säga "håll fast". Spottade ut den några gånger också. Men för att vara första gången gick det (nog) bra.
Matte och husse tog med bara mig till en bondgård som har djur som man kan åka och titta på. Alla djuren hade nog inte flyttat in än för det fanns bara katt, lamm och gris. Gissa om det va spännande med alla lukter...Grisarna va även lite otäcka...
Sen gjorde vi nåt mindre spännande...gick inne i staden Borgholm. Matte sprang i affärer och utanför satt jag och husse. Såg minsann att det fanns fler hussar och hundar som satt och väntade på sina mattar som va och sprang i affärer. Är det nåt bara mattar gillar?
Jag skötte mig som vanligt och husse och matte va nöjda!
Nåt dom inte har varit så nöjda med är att jag och Alissa ätit en massa gräs som sen har kommit upp... och ibland fastnar det där bak på oss...
Nu har matte annat för sig än att sitta här och skriva.

Hella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar