måndag 4 januari 2010

Matte arg och utskämd...

Idag när matte fått tjata och tjata på ena småhussen att vi mååste ut med lovord att dra honom i pulkan så kom vi äntligen ner till skogen. Väl nere i skogen får vi snällt sitta i väntan på att bli släppta och allt gick som vanligt idag oxå. Alissa och jag verkligen älskar att springa i skogen att vi glömmer bort att lyssna på matte ibland : (
Detta hände idag och vi sprang raka vägen till "bryggan" där det va fullt med folk som lekte och åkte skridskor. Matte kom springande efter oss med vagn och pulka och va lagom glad på oss. NOT. Hon fick be om ursäkt för vårat beteende och sen blev vi kopplade. trist, men vi hade ju faktiskt varit olydiga. Sen tog vi oss ut på sjön och väl där släppte matte oss igen. Men rätt som det va satte Alissa fart mot en man som satt låångt ut på sjön och isfiskade. Matte ropade och ropade men Alissa lydde inte. Till slut gav hon upp. Jag skötte mig iaf bra. : )
Till slut kom Alissa tillbaka och fick bli kopplad igen. Matte pratade om att husse isfiskat jättemycket förra året och att Alissa ofta va med och att hon kanske trodde det va husse där ute. Matte och vi begav oss hemåt, tror hon va måttligt trött på oss. I skogen före oss gick en annan hund med en husse och en matte som verkade jättekul, så jag tog mod till mig och sprang fram till dom för att hälsa. Mattes rop långt där bak hörde jag inte förren långt senare när hon va framme och tog mig i nackskinnet och fick be om ursäkt för andra gången idag. Matte kopplade mig oxå och muttrade arg att om vi missköter oss såhär fler gånger blir det inga mer spår, klövar, roliga lekar, promenader eller frolic. Bara så att vi visste det om vi nångång skulle försöka oss på nåt hyss.
När husse kom hem sa matte det det första hon gjorde till honom att vi misskött oss och att hon aldrig skämts så mycket för sina hundar någon gång. Nu ska husse ta oss på en promenad innan vi ska sova sött och drömma om allt skoj man kan ha med matte...

HellaBella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar