söndag 10 januari 2010

Hela helgens bravader

Hello alla! Tänkte berätta lite vad vi hittat på i helgen. I lördags kom husses föräldrar och hämtade Alissa för en långrunda (grr som vanligt, när får JAG följa med?) och fjantAlissa tycker mycket om dom och viftar på svansen och gnäller så fort dom dyker upp. För mig har hon berättat att hon minsann får korv och skinka där borta och iom att jag aldrig får följa med går miste om allt detta gott. Såå himla orättvist. Men min tid kommer säger matte, vi får se vad hon menar med det. Men iaf när dom hämtade Lissan så tänkte inte matte på att hon släppt ut mig på baksidan och där minsann fick jag syn på hur Ingvor, Lennart och Alissa tågade ner mot skogen och vips som det va så hade jag hoppat över stängslet och sprang efter dom. Gissa om matte blev paff när Ingvor kom med mig i koppel. Jag hade bara korv, köttbulle och skinka i huvudet ju...
Idag söndag började valpkursen och det va alla möjliga raser collie, schäfer, setter och någon blandras plus några till. Jag tyckte det va spännande och husse fick öva på lite kontaktövningar och sen något som heter Targetträning. Både matte och husse tyckte jag va duktig och frolic fick jag i massor! Gissa om jag va trött sen. Har sovit mestadels av dagen tills vi fick besök av mammas kompis som hade sin hund Simsan med sig. En storpudel som inte tyckte jag va så rolig. Matte säger att jag inte fattar vinken redigt när andra hundar morrar åt mig men vadå jag kan inte rå för att jag är så nyfiken. Och Simsan va så spännande med massor av päls och tofsar i håret. Hoppas att få träffa henne mer!
Nu är det natti

HellaBella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar